CPS #123

9:13 PM


It looks like everyone around me just turns 40! Hee, ... that almost makes me feel like a kiddo ;-) However, my colleagues seem to like my card creations so it was my turn to make a card for a colleague's 40th birthday. Originally, I planned on participating in Dawn' color challenge again but I know that K, the birthday girl, is a sucker for everything orange. Hence, the orange was set and then I used the following sketch over at CPS to give me a jumpstart:

... like (almost) always, I changed it just a bit and came up with the card above. Here's a detail of the vellum layer on the butterfly:

I used my Polka Dot Basics stamp set and Versamark pad to adhere some glitter, just like on the numbers.

Hope you like it! Have a good sunday :-)


Supplies
Stamps: Papertrey Ink Polka Dot Basics
Ink: Versamark, Papertrey Ink Vintage Cream
Paper: October Afternoon Wheathervane, Papierwerkstatt Schrenz, vellum, Dani Peuss chocolate & cream, orange (stash)
Other: Making Memories Slice (Basics 2), Spellbinder's Pinking Circles, Papertrey Ink Vintage Button, pinking shears, Ranger Perfect Pearls, hemp twine, Depot satin ribbon, foam dimensionals, glue dots

You Might Also Like

15 comment(s)

  1. What a great card. Love your take on the sketch.

    ReplyDelete
  2. Love your card Dana. It's so pretty.

    ReplyDelete
  3. Ooh this is gorgeous, i just love your butterfly.

    Jan xx

    ReplyDelete
  4. love the card! The butterfly is so cute, and I love orange!

    ReplyDelete
  5. Fabulous card...love all the elements used...HUGS...SK :)

    ReplyDelete
  6. Oh lovely card, the colour combo is so pretty! :oD

    ReplyDelete
  7. Ooh Glitzer :) Me gusta! Hey hier, du musst auch kommentieren: http://www.cosmocricket.typepad.com

    Ich hoffe sie kriegen tausend zusammen!

    ReplyDelete
  8. What a beautiful card! Thanks for the peek of the vellum---I would have missed it! Thanks for the sweet comment on my blog, too!! It's always nice when someone looks in!!

    ReplyDelete
  9. Super fun colors and butterfly! Way to rock the CPS sketch this week.

    It's a good life!
    Terri E.

    ReplyDelete
  10. Hi Dana!
    I love your card especially the color combo so fresh and modern with the orange and kraft. The butterfly is perfect. Thanks for your comment on my CPS123 card, I appreciate it. Take care!
    Nance

    ReplyDelete
  11. Hola guapa, que pasa ;)
    Ja okay machen wir. Das mit den Knöpfen is einfach zu himmlisch....! Musthave oder was sagst du? Was is dein Favorit? Bzw was steht denn so auf deiner Wunschliste?

    ReplyDelete
  12. Hello Dana, my first visit to your very lovely blog, thanks for your very nice comments for my card and what smashing things you do on your blog.

    K

    ReplyDelete
  13. Flourishes geb ich dir recht, Cupcakes sind nie so "mein ding" gewesen, mod is auch cool aber ich denk halt drüber nach was ich meiner meinung nach *wirklich* benutzen werde. da liegen beyond basic borders, birdwatching additions, mage mixed messages und journaling lines schon eher.
    ich liebe das boot bei men of life aber die sentiments kann ich eher nicht gebrauchen, daher wird das schätzchen es wohl nicht auf die musthave-liste schaffen. auch green thumb is sone ja/nein frage. ich werde einiges an knöpfen bestellen und bisschen band, klar :) Ja das neue blau ist schön! Ich überlege ob ich eher ein paar Blatt Rustic White oder Rustic Cream bestellen soll, was meinst du?

    ReplyDelete
  14. Ja stimmt dasfind ich gut, dann teilen wir! Bei den Knöpfen kann ich mich partout nicht entscheiden, die Farben sind so geil. Ich verwende doch recht oft englische Sentiments, also mixed messages is ein oft rausgeholtes Set bei mir. Und ich hab oft gedacht "verdammt warum is das so winzig" :) Nee Eulen brauch ich keine mehr, obwohl ich die auch ganz niedlich finde.
    Das Duo will ich auch auf jeden Fall :)
    Bitty Box Basics und Polka Dot Parade Paper ist auch sowas von bestellt. Und ein Paper Sampler vermutlich. Ich muss unbedingt einen von den Blumen-Stanzern haben, bei Herz und Stern überlege ich auch... Was für Motivstanzer besitzt du eigentlich?

    ReplyDelete
  15. Na bis heute abend hab ichs fertig :) Ich muss jetz erstma zum Tierarzt fahren um ein Rezept für Bucks Tabletten zu holen und was einkaufen (obwohl ich ob des Reservespecks eigentlich nichts bräuchte, haha). Aber danach guck ich mal dass ich meine Liste fertig mach. Du hast doch bestimmt PayPal oder?

    ReplyDelete

Thanks for stopping by and leaving me a comment! Have a fabulous day :)